Anticimex is genomineerd voor Trends Gazelle 2022

Persbericht

Met trots delen wij mee dat Anticimex voor de 2de keer genomineerd is voor de Trends Gazellen Award in de categorie ‘Grote Bedrijven’. Met de Trends Gazellen beloont het magazine Trends elk jaar de snelst groeiende bedrijven op basis van hun toegevoegde waarde, personeelsgroei en cashflow. Een interview met Christophe Gyselinck, CEO, en Alain Mortier, Sales & Marketing Director:

trends gazelle 2022

Gefeliciteerd met deze 2de nominatie Christophe! Wat doet dit met jou?

“Bedankt, het maakt mij enorm trots op wat we als team bereikt hebben de afgelopen jaren. De award is voor mij een graadmeter die bevestigt dat we goed werk leveren en de klantentevredenheid hoog houden. Dankzij onze Anticimex Smart technologie en uitstekende service mogen wij onszelf vandaag Belgisch marktleider noemen.”

Hoe kijk jij terug op de voorbije Covid periode?

"Het waren twee uitdagende jaren. Het heeft ons voor een unieke situatie geplaatst. Ik ben dan ook zeer blij dat alle Anticimex medewerkers hun werk konden blijven én wilden uitoefenen in deze uitzonderlijke omstandigheden. Daarnaast lanceerden we een nieuwe desinfectiedienst om ons steentje bij te dragen aan hygiënische omgevingen.”

“Zelfs in deze vreemde tijden konden wij mensen werkzekerheid en perspectief aanbieden”, gaat Alain verder, “meer zelfs, we zijn blijven aanwerven en investeren in de continue ontwikkeling van onze mensen. Dat levert nu ongetwijfeld zijn vruchten op.”

Anticimex realiseert ook groei door overnames te doen?

“Klopt”, beaamt Christophe, “het maakt deel uit van onze Retain, Grow & Gain-groeistrategie. De Belgische pest control markt bestaat uit enkele grote spelers en een fragmentatie van kleinere bedrijven tot eenmanszaken. Momenteel zien we de wetgeving evolueren waarbij de focus op gifvrije beheersing wordt gelegd en Integrated Pest Management steeds belangrijker wordt.”

“Kleinere bedrijven beschikken vaak over gepassioneerde medewerkers maar niet over de digitale tools of financiële middelen om dit hun klanten aan te bieden. Zo worden ze weggeconcurreerd. Op dat moment kloppen ze aan bij Anticimex, een flexibele overnamepartner die deze capaciteiten wel in huis heeft. Bij zo’n overname gaan we eerst na of we eenzelfde visie delen en de bedrijfsculturen gelijkaardig zijn. Dat is belangrijk als we later het bedrijf integreren in onze werking.”

Hoe blikken jullie vooruit naar de toekomst?

“Positief!", lacht Alain, "Wij gaan verder op ons ambitieus elan. Voor ons zal 2022 vooral in het teken staan van businessoptimalisatie. Zo investeren we in een upgrade van ons CRM-systeem, breiden we onze Smart services uit, willen we graag extra medewerkers aantrekken en zetten we maximaal in op het sensibiliseren van klanten rond duurzame beheersing. Wie weet volgt er zelfs nog een nieuwe acquisitie?”

“Winnaar of niet, deze nominatie motiveert ons om te blijven investeren in continue groei”, besluit Christophe.

Verander uw land

    bel nu 0800 96 900