Bedwantsen betekenen imagoverlies voor elk hotel
Persbericht
Een bedwants is één van de duurste en vervelendste gasten die een hotel kan ontvangen.
Dankzij de digitale revolutie doen wij niks liever dan ons eigen reisbureau te spelen. Aan het uitkiezen van de ideale reisbestemming en verblijfplaats gaan weken research en vergelijken vooraf. We schuimen websites zoals Booking, Trivago, Tripadvisor, Hostelworld, etc. af waar we met veel aandacht de reviews van andere gasten lezen. Wat eerst het perfecte hotel met 25 positieve reviews lijkt, blijkt één review later een afschuwelijk vies hotel met bedwantsen. Die negatieve review verspreidt zich online 10 keer sneller dan de bedwants en is veel moeilijker te bestrijden.
Onderschat de invloed van één negatieve post niet en voorkom bedwantsen in uw hotel met een goed preventieplan en opgeleide medewerkers.
Het grootste slachtoffer van bedwantsen is niet de gast die heel wat jeuk ondervindt, maar de hôtelier die nadien een intense bedwantsenbehandeling moet laten uitvoeren. De imagoschade, financiële gevolgen en ontevreden klanten betekenen een serieus verlies voor uw zaak. Dit kan gaan van €25 per persoon voor 1 nacht tot honderden euro's verlies tijdens het hoogseizoen.
Bedwantsen leren herkennen
Het is best mogelijk dat die review onjuist is, maar de schade werd al aangericht. Uit onderzoek blijkt namelijk dat twee op drie reizigers niet in staat is om de bedwants of vlo van andere insecten te onderscheiden. Een klein kevertje dat de kamer kwam binnenvliegen en een muggenbeet kan zo al snel heel wat problemen betekenen voor uw hotel. Uit verdere ondervraging blijkt dat reizigers het op prijs stellen wanneer een hotel preventieve maatregelen neemt tegen insecten: opgeleid personeel, speciale matrassen, sensoren, inspecties, enz.
Heeft u meer vragen omtrent het preventief optreden tegen bedwantsen of opleidingen voor medewerkers? Neem contact op met ons, een vertegenwoordiger zal u graag te woord staan.